Bejelentkezés: 06 (30) 573 3939

Legfontosabb étkezés a REGGELI!

Több felmérés eredményéből kiderült, hogy leggyakrabban a reggeli étkezés marad ki a reggeli rohanás, kapkodás miatt.
A reggeli kihagyása több szempontból is káros hatással van a szervezetünkre. Az előző esti vacsora és a másnapi ebéd között akár 14-16 óra is eltelhet étkezés nélkül. Ez alatt az idő alatt a test felhasználja energiakészleteit, így a délelőtt során egyre fáradékonyabbá válunk, a szellemi, fizikai teljesítményünk csökken. Ráadásul, aki nem reggelizik, hajlamosabbá válik a hízásra, mivel a kihagyott étkezést nassolással vagy hatalmas adag ebéddel pótolja.

Reggel még alacsony a vércukorszintünk, ezért fogyaszthatunk reggelire szénhidrátban gazdag táplálékot, pl. kenyérfélét, péksüteményt, kekszet, amely lehetőleg teljes kiőrlésű lisztből készüljön. A teljes kiőrlésű gabona tartalmazza a gabonamag héját és csíráját is, így sokkal magasabb a rost- és az ásványianyag-tartalma, így fontos szerepe van az egészséges gyomor- és bélműködésben.
A rendszeres táplálkozással egyenletes tápanyag ellátást biztosíthatunk szervezetünk számára, így nem kényszerítjük arra, hogy „szűkebb” időkre raktározzon. Ha emellett némi testmozgást is beiktatunk nem kell félnünk az elhízástól.

Comments are closed.